~~(( حضرت ابوالفضل العباس (ع) ))~~

با سلام و صلوات بر محمد  و خاندان او باز هم اومدم سراغ  وبلاگ  تا  یه چیزهایی از برای دلم بنویسم .

دیگه  بعد از روزها صبر و تحمل  محرم  ماه عشق  و اونس با ارباب سر رسید .

همین جا باید این ماه عزیز رو اول به همه تبریک بگم و بعد از اون تسلیت.

بعضی ها پیراهن مشکی می پوشند بدونه  اینکه بدونن   حسین چی می گفت ‌‌...برای چی شهید شد...

من فقط آمدم که دو نکته بگم و بس.

تسلیت: تسلیت برای خودمون  که از آدم بودن خیلی فاصله گرفتیم و چون  گنجینه های زیبایی رو از دست دادیم

تبریک: تبریک برای اینکه  یه ده فرصت داریم خودمون رو بشناسیم .این گنجینه های بزرگ هنوز هم ما رو به اصل بر میگردونند.

~~~~(( عاشورا و حضرت ابوالفضل العباس (ع)  ))~~~~

 

 

عاشورا روز پر شکوه و الهام بخش و پر حماسه‏ای بود که انسانهایی والا و روح‏هایی بزرگ و اراده‏هایی عظیم، عظمت و والایی خود را به  جهانیان نشان دادند و تاریخ از فداکاری عاشوراییان، روح و جان گرفت و زمان با نبض کربلاییانِ قهرمان و حماسه آفرین، تپید. کربلا مکتبی شد آموزنده و سازنده، که  فارغ التحصیلان آن، در رشتهء ایمان و اخلاص و تعهّد و جهاد، مدرک و مدال گرفتند و ... عباس از زبده‏ترین معرفت آموختگان آن دانشگاه بود.

 هنوز هم این مکتبِ عالی باز است و دانشجو می‏پذیرد و یکی از استادان این دوره‏های آموزشِ وفا و مراحلِ کسبِ معرفت، علمدار کربلاست، ایستاده بر بلندای عشق و شهامت، که با دستان بریده‏اش معبرِ آزادگی را میگشاید و راه نور را نشان می‏دهد و این حقایق، همه در نام عبّاس نهفته است و همراه با این نام،عطر یک ((فرهنگ)) به مشام جان می‏رسد.

عبّاس یعنی تا شهادت یکّه تازی        عبّاس یعنی عشق، یعنی پاکبازی

عبّاس یعنی با شهیدان همنوازی         عبّاس یعنی یک نیستان تکنوازی

 

 

دستان او در راه شرف و مردانگی قلم شد تا قلم تاریخ، این فضیلتها را برای او در ساحل رودِ همیشه جاری خوبی‏ها بنگارد

 

جدالِ عقل و عشق:

 

عقل گفتش تشنه کامی، نوش کن          عشق گفتش بحر غیرت جوش کن

 

آب گفتش بر صفای من نگر                 قلب گفتش در وفای من نگر

 

عافیت گفتش کف ابی بنوش              عاطفت گفتش که چشم از وی بپوش

 

تشنگی گفتش تو را سازم هلاک            رستگی گفتش که از مردن چه باک

 

جان عباس با جان حسین پیوند داشت، یک روح در دوبدن بودند. عباسِ وفادار چگونه از شطّ فرات آب گوارا بنوشد، در حالی که لبهای حسین از تشنگی خشکیده است؟ هرگز، این رسم وفا به برادر نیست.

 

آب می‏خواست ببوسد لبت، امّا هیهات          این سبک مایه، کم از همّت و مقدار تو بود

آشناترین غریبه  

و اما زندگی...

همه میدونند که آشناترین غریبه در مورد زندگی چی میگه. زندگی مثل اوج پرواز کلاغ پستِ .

یه عمری این رو گفتم . یه عمری شعرش کردم و یه عمری هم فریادش زدم .

 ولی امروز میخوام  یه چیز دیگه بگم تا ببینم  کدوم   درسته.

زندگی خالی است........ آن رو پر کن

زندگی یک مشکل..........با آن روبرو شو

زندگی یک بازی..........برنده و پیروز شو

زندگی درد............... آن رو تحمل کن

زندگی یه سوال..........جوابش بده

زندگی تجربه است......مرورش کن

زندگی موفقیت......... باهاش حال کن

زندگی یه دریاست.......دریانورد باش.سُکان من  , توی این امواج با من باش تا مثلث برمودا رو پشت سر بزاریم.

همین.

آَشناترین غریبه     

تو را دوست می دارم

                                                             دوست دارم ...گیر نده

تو را دوست می دارم
و با تو


دیگرم به بیداری این گستره ی خاموش ُ‌ آدمیانی نیاز نیست!


چرا که تو چهارْفصل ِ سرزمین ِ‌ منی:


سردتر از زمستان ِ سقز،


گرم تر از تابستان اهواز،


سبز تر از بهار لاهیجان،


و مطّلاتر از پاییز ِ برگ افکن ِ چی چستْ!

                                                    آشناترین غریبه

ترنم چشم

در حادثه ی بهاری چشمانت           
                                               در سایه ی ارغوانی مژگانت
 
بگذار که جا بماند این روح غریب
                                             در بین اشاره های  بی پایانت

 

                                     ******

چند بیت پایین در جواب دو بیت بالاست.اگه کسی دوبیت بالا رو براتون خوند . جوابش رو براتون آماده کردم.

 

 

چشمانم را ترنم بهار شفا داد                  از برای سعادتم تو را هدیه داد

 

چگونه فراموش سازم کل ترنم                که تویی همان قطره ی ترنم

 

سراییدی ز روح غریب                        ندانستی که کیست در این میان غریب

 

غریب که جایگاهی ندارد                     غریب که در دل مسکن ندارد

 

گر که این است غربت                          تو را خواهم با تمام اصل رفاقت

 

آنجا که صاحب زمان دست نهاد              مرا رسوای خلق جهان نام نهاد

 

می دانی که ز چه می سرایم                   دلیل انکارت را هنوز نمیدانم

 

این انکار من است یا  انکارعشق              یا که انکار خود است ز عشق

آشناترین غریبه

برای تو می نویسم تا بدانی(مناجات)

 

مناجات

 

قلم به دست گرفتم تا بنویسم برای تو که عشق منی و خدای خوب و مهربونمی

 

 

 خدای من باز هم چون همیشه می خوام از دلتنگی هام برات بگم می خوام از دنیا و آدماش بگم. خدای من دنیایی که آفریدی هم زیباست و هم زشت

 

 گاهی توی این دنیا محبت هست و گاهی هم محنت

 

 تو عشق رو آفریدی خیلی زیبا پایه های این دنیا و هستی بنا نهاده شده بر عشق

 

اما حیف که ما آدما این عشق زیبا رو گاهی به زشتی می کشانیم

 

صداقت همراه با عشق رو از یاد می بریم. اصلا خدا چرا ما آدما عاشق می شیم

 

دلیلش چی می تونه باشه ؟   وقتی که رفتی در وادی عشق و مستی هرگز نخواهی توانست پای از آن بیرون بنهی اما نباید از این حق گذشت که عالم عشق خیلی زیباست و رسیدن و وارد شدن به این وادی واسه هر کسی امکان پذیر نیست و لیاقت خاصی می خواهد

 

خوشحالم که می تونم بگم که من هم عاشقم و به این عشق افتخار می کنم و تمام تلاشم را به کار می برم تا به این دنیا و مردمش بفهمونم که مفهوم عشق خیلی بالاتر و فراتر از این چیزی هست که به نام عشق در این دنیا وجود دارد. خدای من به من یاری برسون تا بتونم موفق بشم .

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

تو را نگاه می کنم:

 

چشمانت خلاصه ی آتش فشان است،

هم رنگ ِ خاک ِ دیاری که دوستش می دارم!

چال ِ کـُنج ِ لبانت

هلاکت ِ جفتی ماه است

با خورشیدی در قفا

که مردمان ِ سرزمین قلب مرا

به ولوله وا می دارد

با انگشت اشاره ی رو به آسمان!

خنده ات باران ِ مروارید است

و اَخمت

زلزله یی که شهر ِ آرزوهایم را

ویران می کند!

تو را نگاه می کنم

و جهان رنگ می بازد

نگاهت می کنم

و خود را نمی بینم

آشناترین غریبه       

 

سبک بال بودن زیباست

سلام به همه ... الان که دارم آپ می کنم از زیر بار یه دنیا استرس خالی شدم و یه نوع دیگش

سراغم اومده. ولی خیلی قشنگ . حرفای نگفته دلم رو ریختم بیرون و حالا بر اساس قولم اینجا رو با

احساس حضورش رونق میدم.  خدایا خیلی ممنون ..... و تو رو به دستهای بریده اربابم قسم میدم که

نا امیدم نکنی و همه رو به مرادشون برسونی....الهی آمین 

می خوام بگم: دوسِت دارم! به پنجره ! به آسمون!
به این شب ِ آینه دزد! به تک درخت ِ کوچه مون!
می خوام بگم: دوسِت دارم! به تو! به اسم ِ نقطه چین!
به گریه های بی هوا! به کولی ِ کوچه نشین!
می خوام بگم: دوسِت دارم! به هر رفیق ُ نارفیق!
به شاعرای بی غزل! به جنگلای بی حریق!
میخوام بگم: دوسِت دارم! به قاتلم! به روزگار!
به اون کسی که میندازه به گردنم طناب ِ دار!

دنیای ما عوض می شه، تنها با این جمله ی ناب:
دوسِت دارم، دوسِت دارم، دوسِت دارم تو این عذاب!

می خوام بگم: دوسِت دارم! به بادبادک! به مدرسه!
به ترکه ی خیس ِ انار، کنار ِ درس ِ هندسه!
میخوام بگم: دوسِت دارم! به مرغ ِ عشق ِ بی قفس!
به جغد ِ پیر ِ بد صدا! به نی زنای بی نفس!
میخوام بگم: دوسِت دارم! به هر چی خوبه، هر چی بد!
به خونه های کاگِلی! به سیبای توی سبد!
می خوام بگم: دوسِت دارم! به بغض ِ تلخ ِ انتظار!
به بدترین فصل ِ سفر! به آخرین سوتِ قطار!

دنیای ما عوض می شه، تنها با این جمله ی ناب:
دوسِت دارم، دوسِت دارم، دوسِت دارم تو این عذاب!●

------------------------------------------------------------------------------- 

با تو بودن خوبست

تو چراغی ،من شب

که به نور تو کتاب تن تو

و کتاب دل خود را که خطوط تن توست

خوش خوشک میخوانم

تو درختی ،من آب

من کنار تو آواز بهاران را

میخندم و می خوانم

میگریم و میخوانم

با تو بودن خوبست

آشناترین غریبه       

از هیاهوی واژه ها خستم.

         سلام  اومدم چه اومدونی. فقط اومدم تا   کسایی که میان اینجا دست خالی بر نگردن به زودی با دست پر میام.

         فعلا....

         علی علی

آشناترین غریبه